rFactor - setup

Informacje o grze, modach, trybie on-line itd.

Moderator: Ekipa Gry

Regulamin działu
1. Zakaz publikowania linków do nielegalnych gier/modów/cracków;
2. Zakaz poruszania tematów związanych z nielegalnym łamaniem zabezpieczeń gier/modów - piratom nie pomagamy;
3. Zanim zadasz pytanie sprawdź czy problem nie został już omówiony i rozwiązany.
4. Nie dubluj tematów.
5. Jeśli nie masz nic konkretnego do powiedzenia - nie wypowiadaj się. Zaśmiecasz w ten sposób temat uniemożliwiając szybkie dotarcie do ważnych informacji i zajmujesz czas moderatorów, którzy muszą po tobie sprzątać. Wszelkie pogawędki można realizować poprzez komunikator bądź PW. Forum do tego nie służy.
6. Grafiki umieszczaj w postaci linku bądź miniatur z odnośnikiem.

Postprzez MarK Cz wrz 24, 2009 11:14  Re: rFactor - setup

Ja tam nikogo do niczego nie przymuszam przecież, a tylko przedstawiam swój punkt widzenia :-) .

krzych >> traci się tak samo jak się traci na źle zrobionym secie tj. może być jakieś ustawienie, które nie pasuje na dany tor, a ty o tym nie wiedząc próbujesz je skorygować innymi. Czyli tracisz podwójnie.

sadektom >> No to masz żywy przykład, że nie każdy :wink: . Tzn. wiem czego od auta wymagam, ale na każdym torze do takiego prowadzenia muszę dochodzić nieco innymi ustawieniami, odpowiednimi dla danej trasy.
Avatar użytkownika
MarK
 
Dołączył(a): Cz mar 06, 2008 21:08
Lokalizacja: Wa-wa

Postprzez krzych Cz wrz 24, 2009 13:38  Re: rFactor - setup

Żeby zakończyc tę dyskusję powiem tylko, że nie ważne kto jak seta tworzy, ważne są rezultaty. Każdy swój bolid ustawia inaczej i to już jest jego sprawa. :-)
2010 : True World Champion - Fernando Alonso
Avatar użytkownika
krzych
 
Dołączył(a): Śr lut 25, 2009 15:10
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez maxi22 Śr wrz 30, 2009 7:19  Re: rFactor - setup

Cześć , mam problem z ustawieniem dobrego seta pod tor Shanghai z track packa RFT2008 v3 na FSone08, jak ustawić dobrego seta na ten tor?
maxi22
 
Dołączył(a): Śr maja 20, 2009 14:44
GG: 8440664

Postprzez SoBcZaK Śr wrz 30, 2009 10:26  Re: rFactor - setup

jak ustawić dobrego seta na ten tor?

ludzie.... tak jak na każdy inny tor! jeżeli nei rozumiesz działania danych podzespołów to sobie nie ustawisz dobrze tak czy siak.
Formuła 1 kiedyś- kosztowna, szybka, piękna...
Formuła 1 dziś- coraz tańsza, coraz wolniejsza, coraz brzydsza...
Avatar użytkownika
SoBcZaK
moderator
 
Dołączył(a): So lut 03, 2007 19:55
Lokalizacja: from SPARTA!!!
GG: 24742679

Postprzez MarK Śr wrz 30, 2009 14:30  Re: rFactor - setup

Tym razem SoBcZaK mnie wyręczył w szczerej poradzie :-D .

PS. W tym temacie były milion razy wrzucane poradniki jak ustawiać set, a jak nie to Google może zdziałać cuda - naprawdę :razz: .
Avatar użytkownika
MarK
 
Dołączył(a): Cz mar 06, 2008 21:08
Lokalizacja: Wa-wa

Postprzez Kamyl Wt paź 06, 2009 6:38  Re: rFactor - setup

89% graczy uważa, że najważniejsza w grach jest grafika.
Jeśli należysz do tych 11%, wklej to do podpisu.
Avatar użytkownika
Kamyl
 
Dołączył(a): N lip 27, 2008 14:50
GG: 10144168

Postprzez pietrov So paź 10, 2009 14:56  Re: rFactor - setup

Witam.
Za co odpowiadają funkcje pump, coast oraz power??
Avatar użytkownika
pietrov
 
Dołączył(a): Cz kwi 12, 2007 15:14
Lokalizacja: Kraśnik/Lublin
GG: 2268821

Postprzez Czarinio So paź 10, 2009 15:08  Re: rFactor - setup

Crow napisał(a):Ja opisze zasade dzialania dyferencjalu. Bede mowil bardzo prosto, poniewaz nie jestem mechanikiem a i innym bedzie latwiej zrozumiec dobrodziejstwa ustawien.

Power - odpowiada za zachowanie sie bolidu podczas wciskania gazu (wychodzenie z zakretu). Zasada jest prosta. Im wiekszy % tym bolid bardziej podsterowny. Jesli przesadzicie z % to (najczesciej boli glowa) mozecie nie zmiescic sie na wyjsciu z zakretu (to tez sie zdarza po %).

Coast - odpowiada za zachowanie sie bolidu podczas puszczania gazu (wchodzenie w zakret). Identyczna zasada jak wyzej - im wiekszy % tym wieksza podsterownosc. Z tym, ze tu wiaze sie to z niezmieszczeniem sie w zakret.

Pump - im wiekszy % tym bardziej zblokowane kola. Ma to swoje wady i zalety. Na prostych porzadane jest zblokowanie kol tak, aby krecily sie z ta sama predkoscia. W zakrecie zas nalezaloby rozluznic dyferencjal tak, zeby kola krecily sie niezaleznie: zewnetrzne szybciej a wewnetrzne wolniej. W zakrecie zewnetrzne kolo ma zawsze wiekeszy dystans do pokonania niz wewnetrzne. Zblokowanie kol pozwala tez na szybsze pokonywanie zakretow przez uslizg.

Preload - nie widzialem w zyciu ale z tlumaczen ekspertow wyglada to tak. Preload 26 "klapeczka" na przepustnicy jest zamknieta. W zwiazku z tym wciskanie gazu powoduje powolniejsza reakcje, a co za tym idzie, bolid nie rwie jak z kopyta. Przy preload 0 "klapeczka" jest juz lekko pochylona. Wcisniecie gazu spowoduje natychmiastowa wrecz reakcje, co moze spowodowac poslizg kol. Wszystko zalezy od tego, kto jak ciezka ma noge.

To tyle na ten temat. Jesli mnie natchnie postaram sie opisac cos jeszcze.
I pamietajcie. Nie pijcie...bo skonczycie na poboczu wchodzac lub wychodzac z zakretu :popijawa:


A na następny raz :szukaj:
Czarinio, dumny użytkownik Forum f1wm.pl od Oct 2007.
Avatar użytkownika
Czarinio
 
Dołączył(a): Pn paź 29, 2007 15:26
Lokalizacja: Szczecinek
GG: 11270173

Postprzez Krystian792 N paź 11, 2009 11:33  Re: rFactor - setup

Mógłby ktoś podać jakąś stronę lub wyjaśnić o co chodzi w telemetrii i jak ją odczytać.
Podpis na urlopie.
Avatar użytkownika
Krystian792
 
Dołączył(a): So sie 29, 2009 17:44

Postprzez krzych N paź 11, 2009 11:39  Re: rFactor - setup

Mógłby ktoś podać jakąś stronę lub wyjaśnić o co chodzi w telemetrii i jak ją odczytać.


http://simracing.pl/forum/f131/motec-i2 ... y-go-3630/

Co do odczytu. To nie jest takie trudne jak się wydaje. Rozumiem niektóre parametry mogą być niezrozumiałe, ale te podstawowe chyba potrafisz odczytać z wykresu. :) Z dosw. wiem, że zagłebiać się w te najdrobniejsze szczegóły się nie zawsze opłaca. Najważniejsze to rozumieć podstawy.

Telemetria - wszelkie dane dotyczące pracy bolidu i jego podzespołów rejestrowane podczas jazdy. Potem można je otworzyć i analizować. Jest to pomocne przy setupie.
Ostatnio edytowano N paź 11, 2009 12:02 przez krzych, łącznie edytowano 1 raz
2010 : True World Champion - Fernando Alonso
Avatar użytkownika
krzych
 
Dołączył(a): Śr lut 25, 2009 15:10
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez MarK N paź 11, 2009 12:01  Re: rFactor - setup

Co do ustawień dyfra to polecam ten artykuł: http://f1elites.com/4d/?p=8
Avatar użytkownika
MarK
 
Dołączył(a): Cz mar 06, 2008 21:08
Lokalizacja: Wa-wa

Postprzez lechf1 Wt paź 20, 2009 18:21  Re: rFactor - setup

Mógłby ktoś podpowiedzieć jak niwelować takie skoki zawieszenia jak na załączonych obrazkach?

http://iv.pl/images/8dt277t4dqjvr7l4hz6.jpg
http://iv.pl/images/8s44kdfzmeeyzv1yg21d.jpg
lechf1
moderator
 
Dołączył(a): Cz gru 20, 2007 19:02

Postprzez misiakow Wt paź 20, 2009 18:22  Re: rFactor - setup

Adello ukarany ostrzeżeniem za spam w tym temacie.
"Gdy Chelsea wygrywa cieszą się jej kibice, zaś gdy przegrywa cieszy się cały świat." Obrazek

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
misiakow
 
Dołączył(a): Cz sie 02, 2007 10:40
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez B4ndit Wt paź 20, 2009 23:00  Re: rFactor - setup

lechf1 napisał(a):Mógłby ktoś podpowiedzieć jak niwelować takie skoki zawieszenia jak na załączonych obrazkach?

http://iv.pl/images/8dt277t4dqjvr7l4hz6.jpg
http://iv.pl/images/8s44kdfzmeeyzv1yg21d.jpg


pytanie czy napewno chcesz to zrobic? Musiala zadzialac jakas duza sila na kolo, ze amortyzator tak zareagowal. Mozesz utwardzic fast bump/rebound, wtedy amortyzator nie bedzie chcial tak szybko sie sciasniac/rozszerzac, ale ta sila dzialajaca na kolo, musi gdzies sie podziac, wiec pewnie auto bedzie bardziej chetne do skakania/niestabilnosci w tamtym miejscu.

Te fragmenty to miejsca gdzie wjezdzasz na kerby? Jesli tak, to wrecz przeciwnie, powinienes zmiekczyc fast bumpy/reboundy, zeby auto mniej skakalo na kerbach, a zeby sile przejmowal wlasnie amortyzator.
"FWD is an invention of Beelzebub and should be shunned at all costs, unless you wish to worship at the temple of the great god Understeer..."
Avatar użytkownika
B4ndit
 
Dołączył(a): Cz lip 05, 2007 19:00
Lokalizacja: Katowice/Warszawa
GG: 5152673

Postprzez lechf1 Śr paź 21, 2009 15:33  Re: rFactor - setup

Musze tymi bumpami i reboundami się bawić? Ta telemetria nie jest z żadnego hotlapa, a set pozostawia wiele do życzenia, takie ustawienia bazowe sobie przyjąłem i przejechałem parę kołek. Bardziej by mi zależało żeby to sprężynami jakoś regulować.
lechf1
moderator
 
Dołączył(a): Cz gru 20, 2007 19:02

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do rFactor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości